Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

tisdag 23 februari 2016

Tortyrredskap??

Det senaste året eller så har jag haft stora problem med mitt diskbråck. De flesta dagar känns det som om jag är enbent eftersom mitt vänstra ben är helt bortdomnat på grund av biten som ligger och trycker på ischiasnerven. En sak som hjälper mig är att gå på långpromenader. Gärna upp emot en timme i skogen gör underverk. Det finns dock inte alltid tid för detta.
En annan sak som hjälper riktigt bra att sjukgymnastens sträckbänk. Där brukar jag ligga varannan vecka. Det är dock inte heller så lätt att mecka ihop med övriga livet.
Därför har jag nu gjort en - vad jag hoppas är en riktigt bra - investering.

Jag har beställt en ryggsträckare!!


Det enda jag är tveksam till är att jag måste ligga typ uppochner i denna istället för på rygg som jag gör hos sjukgymnasten. Men eftersom jag får prova hemma i 30 dagar så vågade jag slå till. I värsta fall går det ju att skicka tillbaka den!

1 kommentar:

  1. Hoppas att det funkar bra! Jag har svårt att ligga med huvudet neråt eftersom blod i huvudet brukar betyda migrän för mig :( Själva har vi inget allvarligt att klaga på, men efter nästan fyra veckors influensa längtar vi ändå efter att komma igång och röra lite på oss. Önskar en trevlig söndag!

    SvaraRadera