Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

söndag 28 juni 2015

Tredje gången gillt?!?

För tillfället går det riktigt bra med min löpträning men den kan ju såklart alltid bli bättre!
Därför har jag idag ännu en gång provat på att springa intervaller. Jag har provat några gånger innan men alltid fått flimmer som ett brev på posten. Min hjärtläkare har hela tiden menat att jag borde klara av att träna intervaller men att jag eventuellt gått ut för hårt. Fast det låter ju inte alls som något jag skulle göra!! Eller hur var det nu igen?!?
I alla fall hittade jag ett tips på Instagram som jag bara var tvungen att prova idag.
På pappret (eller rättare sagt i telefonen) lät det oerhört jobbigt så redan innan jag gav mig ut bestämde jag mig för att bara göra det 20 gånger.


Jag började med sakta jogg i 5 minuter för att värma upp innan jag började med intervallerna.
De första 10 var inte alls jobbiga. Det jobbigaste var faktiskt att sluta springa efter 10 sekunder. Dessutom måste det ha sett väldigt fånigt ut - spring så fort du kan, tvärstanna sen och börja gå för att sedan börja jogga och sen springer du så fort du kan igen och så vidare. Men sen började det faktiskt kännas lite grann och när jag gjort mina 20 intervaller var jag rejält andfådd för att inte tala om röd som ett stoppljus i huvudet.
Då var det riktigt riktigt skönt att hoppa i poolen för sommarens (??) första dopp!


Nu är det cirka 4 timmar sen jag sprang och än så länge slår hjärtat precis som det ska.
Så nu är det bara att invänta min extrema konditionshöjning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar