Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 15 juni 2015

Nu börjar det dra ihop sig!!

Kommer ni ihåg den där vänskapliga lilla tävlingen mellan mig och två kompisar? 
Den där om träningen?
Inte??
OK då tar vi det igen!
Den av oss som ökat mest i muskelmassa blir bjuden på restaurang av de två andra.
Och den som minskat mest i inre ålder blir bjuden på ett biobesök av de två andra.
En riktig helkväll alltså!
Datum är bestämt och nu på onsdag ska det avgöras vem eller vilka som har gjort bäst ifrån sig!
Jag återkommer såklart i detta ämne!

För övrigt har jag ju nappat på en utmaning om att gå/springa 20 mil på fem veckor.
Sist jag hade en gångrelaterad utmaning var 2012 då jag virtuellt gick mellan Ystad och Haparanda. Jag kommer inte ihåg hur många steg sträckan motsvarade men jag vill minnas att jag var tvungen att snitta 100 000 steg i veckan för att hinna det på ett år. 
Den utmaningen klarade jag dock inte eftersom det kom två hjärtoperationer i vägen......

Så vis av erfarenhet att vad som helst kan hända när som helst har jag traskat lite extra första veckan. 


För att klara utmaningen gäller det ju att klara 4 mil i veckan men eftersom det kommer att bli svårt att få ihop det vissa veckor känns det bra att ligga lite i framkant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar