Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

tisdag 5 maj 2015

Det är inte bara billigare - det gör nog mindre ont oxå!

När jag började styrketräna den 5 januari i år gjorde jag en BIA-mätning. Då fick jag bland annat reda på hur stor mängd kroppsfett jag hade i förhållande till min kroppsvikt, hur många kilo muskler jag hade och hur gammal jag var inombords.

I dag gjorde jag en sån igen. Mest för att kolla så att vad jag gör verkligen funkar. Jag är ju ingen expert på varken träning eller kost.

Fast jag märker ju definitivt skillnad på min kropp. Jag kan skönja lite muskler både här och där. Och jag tycker nog att jag är lite slätare på både lår och rumpa. Och jag har absolut mindre ont (även om jag har mer ont ibland......) och jag har bergis blivit starkare. Men det kunde ju ändå vara roligt att få det svart på vitt.

Tanken på att jag skulle ha försämrats gnagde lite innan jag ställde mig på vågen. Tänk om mina värden blivit sämre trots att jag gjort allt jag kunnat. Eller ja inte på lördagar då kanske men övriga dagar har jag skött mig hyfsat bra.

Men jag oroade mig alldeles i onödan för visst hade allting blivit så mycket bättre!!
Kolla själva!!


 Januari
 Maj
Fettprocent
 31,2%
 29,7%
Muskelmassa 
 44 kg
 45,1 kg
Inre ålder
 38 år
 35 år





Om jag inte var boostad att fortsätta träna innan så är jag definitivt det nu!! Om det kan bli så här mycket bättre på ynka fyra månader vad kan då hända på ett år?! Eller för den delen på resten av mitt liv?!?




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Med tanke på hur du mådde innan du fick din diagnos och operation så ställer jag mig upp och applåderar. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat.
    Förstår att du har haft det jätte tufft när jag läser...
    Verkligen en eloge till dig!
    Stor varm kram ♡
    Susanne

    SvaraRadera