Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 25 maj 2015

Den bästa värken

av dem alla kommer jag nog att ha i morgon.
Träningsvärken.
Jag har ju tränat enligt Olga Rönnbergs bok "Styrka för kvinnor" men i sista steget var så många övningar som jag inte kunde göra på grund av mitt diskbråck och min trasiga axel så idag fick jag ett annat program av en instruktör på gymet.
Och jag känner redan nu hur jobbigt det kommer bli att ta mig ur sängen i morgon bitti.
Men eftersom jag är ledig får det väl ta den tid det tar och när jag väl är ur sängen gäller det bara att inte sätta sig igen.
Tanken är att jag ska springa en runda i morgon men det får eventuellt omförhandlas till en långpromenad istället.
Förra veckans trötthet är som bortblåst och det känns bra att vara tillbaka på gymet igen.
Det är inte ens en månad kvar till min, Lottas och Evas lilla vänskapliga tävling ska avgöras så nu är det fullt ös som gäller!! Bara att tuta och köra!!

1 kommentar:

  1. Som tränaren på gymet säger "smärta är en högre form av njutning"

    SvaraRadera