Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 21 juli 2014

Vilken tur att jag använder skydd!!

Annars kunde det gått riktigt illa på dagens lilla träningspass.
Jag trodde att jag skulle få träningsvärken from hell efter gårdagens inlinesrunda men kände ingenting när jag vaknade i morse.
Men det kommer jag att göra i morgon bitti.
Jag känner allaredan för den delen.
Jag och min man hade några ärenden i stan i dag så vi tog med oss våra inlines och körde en runda vi brukade köra när vi bodde där. En liten bit ifrån mitt jobb tappade jag fokus när jag funderade på om jag skulle se några av mina kollegor som satt ute och åt och vad jag i så fall skulle hojta för klämkäckt när jag rullade förbi. Detta gjorde att jag inte såg den där förbannade stenen som låg mitt i den tvära svängen och pladask så flög jag omkull innan jag ens hann förstå vad som hände. Som tur var hade jag mina handledsskydd på annars hade jag nog gått illa för mina händer.  Desto värre att jag inte hade hjälm (eller kudde på vänster - såklart!!- höft.) 
Och ni vet att man tror att man ska hinna hålla upp huvudet när man ramlar? Det hinner man inte!! Hade det legat en sten i gräset där jag pangade huvudet i marken med full kraft hade jag nog inte skrivit detta just nu. 
Nu blev det inte värre än en skrapad och väldigt öm höft samt ett oerhört skadat ego!! Innan jag kör inlines nästa gång är det jag som åker och köper en hjälm!! 


För fler gånger ska jag definitivt köra. Fast kanske inte utanför mitt jobb......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar