Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

söndag 27 juli 2014

Veckan som kommit och gått.

När det är asvarmt och man jobbar från morgon till kväll får man kliva upp tidigt för att hinna med/orka med att träna.
I torsdags blev det crosstrainer med tillhörande dopp i poolen efter. Typ det skönaste som finns.
Ja båda två faktiskt men kanske mest doppet.


Jag har bestämt mig för att så länge det passar med mitt övriga liv ska jag cykla till jobbet och i fredags så passade det alldeles utmärkt.



Målet är att klara det på 40 minuter innan årets slut.


Cyklar man till jobbet får man även cykla hem. Det kommer jag troligtvis aldrig klara på 40 minuter. Dels för att det ALLTID är motvind hem och dels för att jag ALLTID är ganska trött efter en dag på jobbet. Men man ska aldrig säga aldrig.

I lördags var det dags för vilodag igen. Mest för att jag jobbade hela dagen.

I dag var det meningen att jag skulle gå upp tidigt och springa innan jag stack till jobbet men tydligen tryckte jag inte på "snooze". Tydligen stängde jag av alarmet och när jag vaknade fanns det inte någon tid för träning. Därför fick det bli ett sent kvällspass och det var jobbigt vill jag lova. Men har jag sagt att jag ska springa på söndagar så SKA jag springa på söndagar!! Så det så!!


Det var på väldigt tunga ben jag tog mig runt och efter mer än 50 varma timmar på jobbet sen i tisdags är jag sjukt nöjd med mig själv som gjorde det i alla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar