Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

lördag 5 juli 2014

Dag 6/21

I dag hade vi bestämt oss för att ha en riktig familjedag så det var bara att gå upp i hyfsad tid och klara av dagens träning innan resten av huset vaknade till liv. Det blev 60 minuter på min crosstrainer. När jag hade gjort 59 minuter hörde jag hur någon kom nerför trappan och det visade sig vara min son. Jag skickade ut honom att dra av pooltäcket och gissa vad skönt det var att slita av de svettiga träningskläderna och bara hoppa i. Jag gav mig inte ens tid att ta på bikini utan jag hoppade i klädd i min födelsedagsdräkt till stora glädjen eller kanske förskräckelsen för mannen som joggade förbi precis när jag klev upp ur poolen!! Fast jag tror inte att han såg eftersom han sprang vidare som om ingenting hade hänt. Eller så gillade han inte vad han såg och skyndade vidare. Vad vet jag?!?

I vilket fall som helst blev siffrorna som följer av bilden nedan.


Efter avslutat träningspass och nakenbad traskade hela familjen till skogs och kom hem dryga två timmar senare med 5 liter blåbär! Jag älskar vår skog!!

Sen konstaterades att vi inte hade något lördagsgodis hemma och någon (kan kanske ha varit jag?!?) kom med det eminenta förslaget att cykla till EKO och köpa. Sagt och gjort - på cyklarna och iväg. För att komma till EKO hemifrån vårt måste man - förutom att cykla en lång jäkla väg enligt dottern - ta sig över den vältrafikerade E22:an inte mindre än två gånger men min man fick för sig att det fanns en genväg som gjorde att vi slapp det. Jag hade ingen aning men provar allt en gång. Äldsta dottern var inne på mannens linje - hennes kompisar brukade cykla in på någon grusväg som gjorde att de slapp ta sig över E22:an.
Vi hittade grusvägen utan problem men när vi kom till en korsning gick åsikterna isär om vilken väg vi skulle ta. Äldsta dottern cyklade längst fram och svängde utan att tveka till höger. Mannen ville svänga till vänster men blev snabbt nerröstad. När vi kom till en återvändsgränd någon km senare undrade han lite syrligt om vi kunde prova hans väg denna gången......
Efter ytterligare lite snurrande kom vi fram UTAN att korsa stora vägen men på bekostnad av några extra svordomar och kilometer....

Dagens bonus del 1

Och har man tagit sig till affären måste man ta sig hem igen.

Dagens bonus del 2

Så nu kan jag definitivt med gott samvete gå och lägga mig i soffan och äta mitt lördagsgodis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar