Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 11 juli 2014

Dag 12 och kanske sista dagen på min utmaning???

I går kväll var jag ute på lite galej med några kompisar. Det blev både den ena och den andra dumheten så jag kände mig inte så väldigt rask i dag. Trots det höll jag bra fart på dagens powerwalk som min numera vana trogen avslutades med ett svalkande dopp. Efter de senaste dagarnas värme blev det dock inte lika svalkande som vanligt då poolen nu håller en temperatur på 27°. Men skönt är det i vilket fall som helst.


Fortsättningen på min semesterutmaning ligger dock i farozonen just på grund av poolen. Vi har för tillfället ingen stege så för att komma ur poolen får man lite smidigt (??) slänga upp ena benet på kanten och sen häva upp resten av kroppen.När jag gjorde det i dag kändes det som om något gick sönder i ljumsken. Jag har för tillfället väldigt ont och kan inte lyfta benet utan att grina illa. Men förhoppningsvis kommer det att kännas bättre i morgon. Om inte annat för att vi ska ha poolparty och då kan det ju vara bra att kunna ta sig i och ur poolen......

Dagens eller rättare sagt nattens bonus: cyklade och mötte tonårsdotter med kompisar som insåg när de skulle cykla hem genom den mörka skogen att ingen av dem hade cykelbelysning. Dock såg jag dem på långt håll eftersom en av tjejerna kommit på att hon hade ficklampa på sin telefon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar