Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

måndag 30 juni 2014

Semesterutmaning!!

För att inte bli alldeles försoffad på min semester har jag utmanat mig själv att träna (minst) en timme om dagen hela min semester. Eftersom jag är ganska begränsad i mitt val av träning kommer jag att alternera mellan löpning, powerwalks, cykling och crosstrainer. Tanken är att springa milen en gång/vecka.
Eftersom jag inte kommer göra så himla många knop för övrigt och för att varken min kropp eller mitt hjärta klarar av någon stenhård träning så tror jag inte att jag behöver ha några vilodagar. Jag rör mig i stort sett varje dag i vanliga fall och då jobbar jag ju X antal timmar om dagen oxå. Men om jag känner att jag behöver vila en dag så kommer jag givetvis att göra det så ni behöver inte komma med en massa förmaningar.
Däremot får ni gärna göra mig sällskap om ni vill.
Jag kommer att lägga ut bild på Instagram/Facebook på respektive dags träning och även att skriva här på bloggen.

Jag tjuvstartade lite igår med att springa en mil. Den första milen på en hel månad och det gick över förväntan. Däremot var jag livrädd för att få flimmer idag men det uteblev och jag börjar få tillbaka modet att springa igen!!



Dagens träning bestod av en snabb powerwalk i min underbara skog.



Hoppas att ni vill göra mig sällskap eller att ni i alla fall hejar på mig i min utmaning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar