Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

söndag 1 september 2013

För 100 år sen

eller rättare sagt 21 år sen om vi ska vara riktigt noga sabbade jag mitt vänstra knä i en period av allt för intensivt tränande. Allra mest tränade jag Step Up. För er som inte har koll på vad det är så kliver man upp och ner på en bräda. Typ. Det är mycket roligare än vad det låter.
I vilket fall som helst small det till i mitt knä under ett sånt pass och därmed fick min Step Up-karriär ett abrupt slut. Jag gick på sjukgymnastik i flera månader och fick ett gäng övningar som jag skulle göra dagligen resten av livet eller nåt sånt.
Nu blev det inte resten av livet. Det blev nåt sånt istället För problemet med mig är att när allt känns bra har jag svårt att hitta motivationen att sjukgymnastika. Således dammar jag av dessa övningar emellanåt när jag får problem med mitt knä men sen när det känns bra igen glömmer jag av dem.
Nu har jag problem igen. De senaste dagarna har jag haft rejäla känningar, kanske beror det på att jag cyklat lite drygt 6 mil denna veckan. I vanliga fall brukar jag ju bara cykla......... 0 mil i veckan.
Men det vore väl själve den om jag inte skulle kunna cykla till jobbet då och då tänker jag. Därför ska jag nu verkligen lägga manken till och göra mina knäövningar varje dag. VARJE DAG. I alla fall tills det känns bra igen.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar