Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 6 september 2013

En bit kvar till toppform

har jag blev jag varse om igår när jag på hemvägen från jobbet blev omcyklad i en uppförsbacke av en gubbe i reflexväst. Han trampade på som om det gällde livet iklädd långbyxor och jacka (och reflexväst) medans en annan (läs jag) dog cykeldöden i kortbyxor och t-shirt.

Jag vet inte om det var avsaknaden av musik och av Runkeeper som gjorde cykelturen så mycket jobbigare än vanligt igår. Det kan oxå ha varit att jag hade duktigt med motvind på vägen hem. I vilket fall som helst gick ditfärden någon minut långsammare än vanligt medans hemfärden gick ännu långsammare. Men cyklade gjorde jag i alla fall!

Idag kör jag lite intervaller igen, tänkte öka på tiden med 5 minuter eller så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar