Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 8 mars 2013

Shape Up is da shit!!!

Den här Shape Up appen alltså. Jag gillar verkligen den. Väldigt smidig, jag kan scanna in streckkoder så berättar min telefon hur många kalorier varan innehåller. Förutom det innehåller den all världens livsmedel så det är väldigt enkelt att använda den.

När jag skaffade appen fick jag fylla i en profil, hur mycket jag vägde, hur mycket jag ville gå ner, hur lång tid det skulle ta och hur aktiv jag är sen räknade appen ut hur många kalorier jag ska äta per dag och sen är det bara att sätta igång.

Jag har hållit på exakt en vecka nu och förutom att jag ner det där extra kilot som jag la på mig förra veckan så gick jag ner ytterligare 1,2 kg!!! Utan större ansträngning. Visst att jag har rört mig lite extra men det kallar inte jag ansträngning. Det kallar jag motivation att komma tillbaka till mitt jag!

Även måttbandet visar minus på alla områden. Mellan 0.5-1 cm har jag minskat över midja, mage, höft, rumpa och lår.

Det är nu 15 veckor sen jag påbörjade min viktresa och jag har sammanlagt gått ner 5.5 kg. Mitt mål var att gå ner 0.5 kg i veckan så jag ligger lite i bakkant. Men jag har å andra sidan 12 veckor kvar till mitt slutdatum och till slutmålet att gå ner 12 kilo totalt. Jag har alltså ytterligare 12 veckor på mig att gå ner de sista 6.5 kilona så det ska nog reda ut sig.

Heja mig!! Eftersom nästan ingen annan säger det får jag säga det själv......

Uppdatering: För att ni ska få se....





3 kommentarer:

  1. Heja, heja. Önskar jag hade haft lite mer tid till motion. Men det blir förhoppningsvis bättre med tid efter flytten.

    SvaraRadera
  2. Hejja! Och visst ser man redan skillnad! You go girl ;-)

    SvaraRadera