Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

söndag 17 februari 2013

Rapport från vecka 7


Måndag, tisdag och onsdag är klart godkända både vad gäller träning och mat. Den gröna leende gubben är min "idag-har-jag-inte-ätit-något-onyttigt-alls-gubbe".
I torsdags var det ju dags för begravning för min pappa och med den tillhörande minnesstund. Trots att jag inte var direkt sugen slank det ner en liten bit tårta. Det var ju trots allt min favorittårta som serverades. Därför fick det bli en gul halvsur gubbe.
I fredags hade jag flimmer och det blev därför veckans vilodag vad gäller träning. På kvällens hade flimret gett med sig och det var dags för fest med ett gäng härliga arbetskamrater. Det blev en hel del flytande kalorier och lite snacks plockade jag åt mig under kvällens gång. Därav blev det en röd sur gubbe.
Jag sov över hos en väninna  efter vår lilla fest. Så i lördags gick vi på en långpromenad innan Joakim hämtade mig. Varken hon eller jag hade med sig vare sig klocka eller mobil men hon har gått rundan innan och den brukade ta henne ungefär en timme och den var lite mer än 6 km lång. När Joakim hämtade mig hade han barnen med sig och det bestämdes att vi skulle äta lunch på McDonalds. Bästa bakismaten är ju BigMac & Co och därför blev det en röd sur gubbe även denna dag.
I dag söndag har vi firat min systerdotters födelsedag. Återigen fika med tårta och inte kunde jag göra tösabiten besviken genom att inte äta av hennes tårta heller?!? Jag är i skrivande stund fortfarande proppmätt så det lär inte bli någon kvällsmat här inte. Det går kanske på ett ut med tårtan men det får i alla fall bli en gul halvsur gubbe idag.

Så vecka 7 kommer inte att gå till historien som veckan då jag utvecklade en karaktär. Tre bra dagar av sju är absolut INTE godkänt.

Fyra träningspass är dock helt klart godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar