Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 25 januari 2013

Vägning inställd

på grund av besök från Tant Röd. 
Varje gång hon kommer har hon den fula ovanan att ta med sig några liter vatten som hon pytsar ut lite här och där trots att jag redan har vatten så att det räcker och blir över.
Jag tror dock inte att hon egentligen trivs hos mig längre eftersom jag det senaste halvåret har ätit kopiösa mängder blodförtunnande medicin. De två kommer inte alls överens men hon envisas med sina regelbundna besök en gång i månaden.

Så därför ger jag mig själv dispens en vecka. Det ger mig även lite extra tid att jobba av allt gott jag åt igår på vår grannfruträff. För inte nog med att Tant Röd släpar med sig massa vatten - hon ställer en massa orimliga krav på god mat oxå. Och choklad. Riktigt besvärlig är hon.......

3 kommentarer:

  1. Hon känns bekant den där damen. Tro fan om hon inte knackade på här precis idag å :)
    Mumsar choklad och dricker kaffe just precis i denna stund. Ja, inte Tant Röd då utan jag :) Kram o ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Du menar att Tant Brun kom och frestade igår. Så tant Grön är nyttig. Farbror Blå. Var kommer han in i sammanhanget? Synd att Tant Elsa har tagit ner skylten. Annars kunde jag frågat henne. Själv är jag glad att slippa besök av Tant Röd.
    Fuska nu inte mer i helgen. :)

    SvaraRadera
  3. Den där tanten är inte kul.

    SvaraRadera