Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 14 december 2012

Vilken tur

att jag filade hälarna och rakade benen i onsdags!!!
Annars hade jag nog gått U P P i vikt denna veckan!
Vågen står nämligen på exakt samma i dag som den gjorde förra fredagen.
Det kan ha något att göra med att vi hade gäster i lördags och jag skickade i mig några hekto lösgodis och 1½ liter cola.
Och med att jag var hos en väninna i tisdags och åt både mycket och god mat.
Jag beundrar alla som kan tacka nej till alla frestelser när de är bortbjudna eller har gäster.
Jag är inte där än.
Jag kan inte det.
Det är alldeles för gott.
Och så är jag ju inte överviktig så att det är farligt för min hälsa.
Hade jag varit så överviktig hoppas jag att jag hade haft karaktär nog att tacka nej.
Jag börjar fundera på om jag planerade in den här viktresan lite tokigt.
December är ju en månad fylld av massa äta-gott-tillfällen.
Fast ju mer jag kommer igång med fler och längre promenader hoppas jag att kan i alla fall hålla vikten i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar