Vi som gillar Maria

Follow on Bloglovin

fredag 9 november 2012

Hold on Ystad - I´m coming!!

På nyårsdagen i år bestämde jag mig för att jag skulle gå Ystad-Haparanda turochretur. Inte på riktigt då alltså.
Det är en sträcka på 3120 km och några uträkningar senare kom jag fram till att det motsvarade ungefär 8,5 km om dagen sju dagar i veckan. Med min steglängd motsvarar det 11 031 steg om dagen. Eftersom rekommendationen är att gå minst 10 000 steg om dagen ansåg jag att det inte skulle bli en omöjlighet att klara av denna uppgift. Föga anade jag att jag i mitten på maj månad skulle bli akut inlagd på HIA för ett allvarligt hjärtfel och genomgå en hjärtoperation två veckor senare. Inte heller anade jag att jag utöver detta allvarliga hjärtfel även hade förmaksflimmer som ytterligare en operation ska rätta till om exakt 11 dagar.

Trots alla dessa motgångar jag till dags datum traskat 2716,7 km vilket ger ett snitt på 8.6 km om dagen. Detta innebär ju faktiskt att jag ligger i fas med planeringen tillochmed lite FÖRE!!

Det är 52 dagar kvar till nyårsafton och jag har 403,3 km kvar tills jag åter är i Ystad. Om jag räknar bort 14 dagar för operation och återhämtning har jag således 32 dagar på mig att ta mig hela vägen fram. Det betyder att jag måste gå 12,6 km om dagen och det motsvarar lite drygt 16 000 steg/dag. Inte helt omöjligt att jag klarar det med andra ord!!

3 kommentarer:

  1. Så vart ska du gå nästa år då? :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till i fortsättningen och grattis så här långt!! //M

    SvaraRadera
  3. Och om du inte hinner i mål så ska jag bära dig sista biten ;-)
    Kram

    SvaraRadera